- Reklama -spot_img
spot_imgspot_img

Typ stravování, který nám dokáže prodloužit život a mládí: Geny ovlivňují jen 20% stárnutí

Nejjednodušší je za vším hledat jen genetiku a vymlouvat se sám před sebou, proč něco v životním stylu neměnit, i když důsledky nás trápí každým dnem. Možná vás však překvapí, že genetika stojí jen za přibližně 20% našeho stárnutí. Zbytek dokážeme ovlivnit my sami naší životosprávou a přístupem k našemu tělu a zdraví.

To, jak dlouho zůstaneme mladý nezávisí na věku, ale od „kvality“ organizmu
Zjednodušeně řečeno, naše roky a datum narození jsou jen číslo, které určuje náš věk. Neznamená to však, že v určitém okamžiku života, v určitém věku už jsme na něco starý. Jen si vezměte, když porovnáte více lidí ve stejném věku, jako odlišně vypadají a působí. Dnes, kdy se věda a beauty průmysl stále více posouvají vpřed je dokonce mnohem obtížnější někomu tipovat věk, aby nedošlo k nedorozumění. To, jak tedy vypadáme a působíme, odráží náš životní styl a způsob, jakým se o zdraví a tělo staráme.
Největší zastoupení mezi běžných věcí má strava a živiny v ní obsažené. Ta totiž jde ruku v ruce s různými onemocněními a pomocí správného typu stravování dokážeme organismus dělat odolnějším a výkonnějším.

Samozřejmě, netřeba přehlížet to, co může koneckonců zcela přebít naši snahu ve zlepšení životosprávy nebo jídelníčku, a to je stres. Podceňovaný a přitom tichý zabiják mnoha buněk. Úzce však souvisí s jídelníčkem – někteří lidé nejsou schopni sníst nic, jiní mají návaly vlčího hladu a někdo sáhne jen po rafinovaném cukru. Ani jedno z uvedených není vhodné. Nejlepší, co můžete udělat je kompenzovat napětí v těle aktivitou, pohybem, něčím, čím zaženete špatné myšlenky a co vás uvolní. Vyplavení endorfinů má pozitivní vliv na naši náladu. Čím šťastnější a spokojenější jsme, tím více se sami sobě i líbíme a věřte nebo ne, ale i okolí. A právě to jsou rovněž faktory, které na rozdíl od genetiky, dokáží s vzezřením člověka doslova zázraky. Neříká se to jen tak, je to souhrn hormonů působících na náš organismus. Velmi příznivě na naši náladu a proti depresi působí také omega-3 a omega-6 mastné kyseliny a ještě o mnoho více zdraví prospěšných surovin, které doporučujeme zakomponovat do jídelníčku.

Žádný extrém není dobrý a tak vám nebudeme diktovat přesně, co byste měli jíst, či být veganem, vegetariánem nebo jít zlatou střední cestou. Každý to cítí jinak, což je však důležité je, že pokud se rozhodnete pro jakoukoliv změnu nebo cestu, určitě se v oblasti životosprávy vzdělávejte a nastudujte si potřebné informace k stravování.

Co však s jistotou můžeme říci je jednoznačně vyloučit rafinovaný cukr, bílou mouku a všechny potraviny, které jsou pro organismus takto zatěžující. Jsou sice naší tradicí, ale stravování se za posledních dvacet let změnilo a dnes máme rozšířenější možnosti a přístup k potravinám. Typ stravování, který vám tedy dokáže „prodloužit mládí“ by měl v sobě zahrnovat:

potraviny bohaté na omega-3 a omega 6 mastné kyseliny (ryby, avokádo)
ořechy (lněná semínka, chia, vlašské ořechy, mandle,
listovou a zelnou zeleninu (kapusta, květák, brokolice, špenát), kořenovou zeleninu (mrkev, petržel)
z bylinek kraluje řeřicha, koriandr, bazalka či pampeliškové listy
potraviny, které obsahují vlákninu (pohanka, jáhly, quinoa, hnědá rýže)
zdroj bílkovin a esenciálních živin (domácí vejce)
alternativa mléčných výrobků (tempeh, tofu)
luštěniny (čočka, hrách, fazole)

Get in Touch

spot_imgspot_img

Related Articles

spot_img

Get in Touch

22,036FansLike
3,138FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Latest Posts